menusearch
mehrjoor.ir

اطلاعیه ها

هدر سایتهدر سایت
لزوم مدیریت نذورات محرم و صفر توسط خیریه‌ها/ عزاداری بدون ماسک ممنوع شود لزوم مدیریت نذورات محرم و صفر توسط خیریه‌ها/ عزاداری بدون ماسک ممنوع شود یک پژوهشگر اجتماعی گفت: مراکز حمایتی و خیریه‌ها با اندیشیدن راهکارهایی چون معرفی خانواده‌های محروم و در اختیار گذاشتن نام و آدرس آن‌ها، خیران را در توزیع نذورات هدایت کنند. شنبه یکم شهریور ۹۹ تلویزیون اینترنتی هم درد است و هم دوا تلویزیون اینترنتی هم درد است و هم دوا روح‌الله مهرجو با اشاره به اینکه برخی افراد تلویزیون اینترنتی را حربه سیاسیِ وزیر جوان ارتباطات محسوب کردند، افزود: ما در اینجا نمی‌خواهیم نیت خوانی کنیم و بگوییم که اهداف سیاسی پشت سر این طرح تعریف شده است، بلکه در نظر داریم از بعد فنی، اجتماعی و فرهنگی و البته اقتصادی آن را بررسی نماییم. سه شنبه بیست و هشتم مرداد ۹۹  خیریه‌ها گره‌گشای برآوردن نیات صاحبان نذر خیریه‌ها گره‌گشای برآوردن نیات صاحبان نذر از همان اول که کووید19 آمد و کرونا را همراه نا میمون زندگی ما کرد، خیلی‌ها به فکر اربعین بودند، برخی نیز نگران نذورات خود در ماه محرم و صفر شدند. در این میان بسیاری امید داشتند تا موسوم عزاداری این بیماری منحوس هم به اتمام برسد، اما ظاهرا براساس آخرین اعلام رئیس جمهور این بیماری حداقل 6 ماه دیگر با ماست و تا زمانی که واکسن آن تولید نشود، نمی‌توانیم منتظر اتمام آن باشیم. البته نباید فراموش کرد که یافتن واکسن هم با توجه به جهش بالای این ویروس و تغییر ماهیتی که می‌دهد نمی‌تواند نقطه اتکا ما باشد. با این وجود ماه محرم و صفر در پیش است و طبیعی است که همه نگران باشند چطور هیئت‌های مذهبی گردهم آیند و به رسم یک هزار و 400 ساله گذشته عزاداری کنند، که اگر این اتفاق بدون اقدامات لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رخ دهد، طبیعی است که شاهد گسترش این بیماری و شیوع بیشتر آن باشیم چرا که کرونا دشمن اصلی اجتماع انسان‌هاست؛ گویی تنها آمده که آدمیان را از یکدیگر دور کند و بر تخت سلطنت تنهایی حکم براند. سه شنبه بیست و یکم مرداد ۹۹ 17 مرداد روز خبرنگار گرامی باد 17 مرداد روز خبرنگار گرامی باد روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است جمعه هفدهم مرداد ۹۹  آیا واقعا نرخ طلاق پایین آمده است؟خودمان را گول نزنیم آیا واقعا نرخ طلاق پایین آمده است؟خودمان را گول نزنیم چندی پیش رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: «نرخ طلاق بعد از ۲۰ سال روند صعودی، طی دو سال اخیر بر اساس دو شاخص مهم، کاهش پیدا کرد.»
تقی رستم‌وندی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی سه دستور کار مهم را به صورت اجتماعی پیگیری می‌کنیم، افزود:« دستور اول سنجش سرمایه اجتماعی کشور که مبتنی بر اعتماد اجتماعی و مشارکت مردم است. دستور دوم بررسی رضایت یا نارضایتی اجتماعی است که آخرین پیمایش در این حوزه حاوی نکات مهمی است که می‌تواند چراغ راه همه
سیاست گذاران و مدیران اجرایی کشور باشد و دستور کار سوم که سلامت و آسیب‌های اجتماعی است که به صورت مستمر در حال پیگیری هستیم. در تمام برنامه‌های حوزه اجتماعی، سه معیار عمده رسیدگی به اقشار آسیب پذیر، در معرض خطر یا آسیب دیده، اماکن و محلات تولیدکننده آسیب‌های اجتماعی مانند محلات حاشیه نشین و زندان‌ها و همچنین موضوعات مهم آسیب زا مانند طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی دخالت داده می‌شود.»
چهارشنبه بیست و پنجم تیر ۹۹