menusearch
mehrjoor.ir

اطلاعیه ها

هدر سایتهدر سایت
حمله شبانه از لایوها حمله شبانه از لایوها مهرجو استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی اظهار کرد: اتفاقاتی که شب‌ها در لایوهای اینستاگرام در حال رخ دادن است، یک حمله جدی به ما است که آن را رها کردیم.
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، فضای مجازی یکی از دغدغه‌های جدی امروز ما است، اتفاقی که در حال رخ دادن است از بین رفتن فرهنگی است که ایرانی زمانی به آن می‎بالید، یعنی همان حیا و احترام، حریم شخصی و خانوادگی اما امروز فضای مجازی آن را نشانه رفته است، با تمام اتفاقات خوبی که در فضای مجازی رخ داده است و دستاوردهای مطلوب آن، اما فرهنگ قربانی آن است. به نظر می‌رسد هرچه زودر شبکه ملی اطلاعات باید راه اندازی شود تا امکان مقابله فنی با این اتفاق فراهم شود و در نهایت بتوانیم فرهنگ خود را بازسازی و با توجه به مقتضیات روز بازبینی کنیم. به همین منظور با روح‌الله مهرجو، استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی به گفت‌و‌گو نشستیم که در ادامه از نظر می‌گذرد:
چهارشنبه بیست و سوم مهر ۹۹
جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی نقض آشکار حقوق بشر جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی نقض آشکار حقوق بشر تهران- ایرنا- رفتار ظالمانه رژیم صهیونیستی در برابر کودکان و نوجوانان فلسطین نقض آشکار حقوق بشر و بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی است. از این رو نامگذاری روزی به نام روز «همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نماد دادخواهی از مستکبران جهان و اعلام همبستگی با مردم مظلوم این سرزمین است تا مسلمانان جهان انزجار خود را از ظلم استکبارگران به گوش جهانیان برسانند. جمعه یازدهم مهر ۹۹  و دوباره کرونا و دوباره کرونا روح الله مهرجو‪-‬ از همان اسفند ماه سال گذشته که کرونا آغاز شد، متخصصان نگران فصل سرما بودند، کووید 19 بیشتر عاشق سرماست و تقریباً از گرما فراری است. همین علاقه این ویروس ناشناخته برای انسان قرن بیست و یکم که در آستانه کشف هوش مصنوعی عمومی است، اما هنوز به اصل و ذات این ویروس پی نبرده، کافی است که نگران فصل سرما باشیم. در سال گذشته موج سرما گذشته بود که کرونا پا به ایران گذاشت و نخستین موارد مثبت شناسایی شد، اما در سال جاری این نگرانی بیشتر است چرا که با پایان تابستان و دست نیافتن به واکسن این ویروس عجیب، سرما و آنفلوآنزا از راه می‌رسد و کرونا بستری جذاب برای رشد و نمو پیدا می‌کند، به ویژه آنکه مدارس هم باز است و دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه به دنبال تحصیل علم و البته بازیگوشی در مدارس هستند، دانش‌آموزانی که گاهاً هنوز به درک کاملی از این بیماری نرسیدند و شاید نتوانند بسیاری از رفتارهای پیشگیری را پیشه کنند. چهارشنبه بیست و ششم شهریور ۹۹  سفرهای غیر ضرور؛ شهروندان بی‌تفاوت سفرهای غیر ضرور؛ شهروندان بی‌تفاوت روح‌الله مهرجو- سفر در تعطیلات کوتاه مدت که چندان نیاز به مرخصی گرفتن ندارد، مسئله‌ای است که از دیرباز در ایران مطرح و سواحل دریای خزر همیشه انتخاب اول بسیاری از مردم این سرزمین در این برهه‌های زمانی بوده است. اما تفاوتی که در حال حاضر وجود دارد، شیوع بیماری کرونا است که جان انسان‌ها را نشانه رفته و متاسفانه دیده می‎شود که برخی در این میان به اهمیت این خطر وقوف کامل ندارند و گمان می‌کنند که آنها و خانواده‌شان هرگز به این بیماری مبتلا نمی‎شوند. برخی حاضر نیستند که به خودشان زحمت بدهند، ماسک بزنند و یا از وسائل ضد عفونی استفاده کنند، از همین رو مانند گذشته در جامعه رفتار می‌کنند و هرگز بیم این ندارند که در چنگال این بیماری بیفتند. اغلب این افراد تا زمانی که خود یا نزدیکانشان درگیر بیماری نشوند، گوششان به هیچ پیام و اندرزی بدهکار نیست و همچنان راه و روش خود را در پیش می‌گیرند، که اغلب افراد گرفتار را نیز همین افراد تشکیل می‎دهند چرا که حاضر نیستند بپذیرند، در خطر بوده و می‌توانند برای خود و خانواده‌شان دردسر ساز شوند. سه شنبه یازدهم شهریور ۹۹  تغییر طبقات اجتماعی تغییر طبقات اجتماعی روح‌الله مهرجو‪-‬ چندی پیش خبرگزاری ایرنا در گزارشی به بروز معضل بورس‌بازی کارمندان ادارات دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در ساعات اولیه روز اشاره کرد که در آن عنوان شده بود عده‌ای از این کارمندان در برابر مخالفت مدیران با تغییر ساعت کار به بعد از ساعت معاملات بازار شغل خود را ترک کرده و استعفای خود را روی میز می‌گذارند.
همچنین در گزارشی که از اخبار شبکه یک سیما منتشر شد و انعکاس گسترده‌ای پیدا کرد، مردم روستایی به نام «مال ملا» در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد به تصویر کشیده شدند که طی چند سال گذشته با حضور گسترده در بازار سرمایه توانسته‌اند سرمایه خود را به میزان چشمگیری افزایش دهند. با رشد چندین برابری سرمایه‌ها طی دو سال گذشته در بازار سرمایه، در گوشه و کنار این بازار می‌توان افراد مختلفی را مشاهده کرد که اکنون خود را در طبقه اجتماعی متفاوتی از دو سال پیش می‌بینند.
چهارشنبه پنجم شهریور ۹۹