menusearch
mehrjoor.ir

جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی نقض آشکار حقوق بشر

هدر سایتهدر سایت
۱۳۹۹/۷/۱۱ جمعه
(2)
(0)
جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی نقض آشکار حقوق بشر
جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی نقض آشکار حقوق بشر

تهران- ایرنا- رفتار ظالمانه رژیم صهیونیستی در برابر کودکان و نوجوانان فلسطین نقض آشکار حقوق بشر و بیاعتنایی به قوانین بینالمللی است. از این رو نامگذاری روزی به نام روز «همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نماد دادخواهی از مستکبران جهان و اعلام همبستگی با مردم مظلوم این سرزمین است تا مسلمانان جهان انزجار خود را از ظلم استکبارگران به گوش جهانیان برسانند.

مساله فلسطین یکی از پیچیده ترین و بحرانی ترین، نزاع های موجود در جهان محسوب می‌شود و می‌بایست آن را یکی از بزرگ ترین جنگ های خاورمیانه در سده بیستم، به شمار آورد. نتایج این بحران، سال هاست که گریبان ساکنان این سرزمین را گرفته است. حملات بی وقفه این رژیم علیه ملت فلسطین سبب شده تا میلیون ها تن از مردم فلسطین از سرزمین خود آواره شوند و هزاران تن از آنها به اسارت رژیم صهیونیستی درآیند و چندین هزار تن دیگر هم به شهادت برسند و ده ها هزار تن دیگر زخمی شوند. از هنگام اشغال فلسطین در ۱۹۴۸ میلادی، کودکان فلسطینی قربانیان اصلی جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین هستند. در راستای سیاست های انفعالی سازمان ملل در برابر رژیم صهیونیستی، این سازمان با وجود در خواست های گسترده جهانی همچنان از گنجاندن نام رژیم صهیونیستی در فهرست رژیم های ناقض حقوق کودکان امتناع می‌ورزد.

در یکم اکتبر ۲۰۰۰ میلادی، در نخستین روزهای انتفاضه دوم یا انتفاضه الاقصی، تصویر«محمد الدوره»، نوجوان ۱۲ ساله از شبکه های تلویزیونی پخش شد که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از گلوله های نظامیان صهیونیست در امان بماند. این اتفاق تکان دهنده که توسط تصویربردار شبکه دوم تلویزیون فرانسه ضبط و از این شبکه پخش شد، با شهادت این کودک به پایان رسید. این نوجوان با برخورد تک گلوله ای که توسط تک تیراندازان رژیم صهیونیستی و با هدف کشتن وی به سر او اصابت کرد به شهادت رسید و این اتفاق باعث شد تا رسانه ها تمامی حواشی این حادثه را در جهان منعکس کنند. شهادتی که محمد الدوره را به نماد مقاومت و روز کودکان بی گناه فلسطینی تبدیل کرد. به همین مناسبت مجلس شورای اسلامی ایران ۹ شهریور را در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تصویب کرد.

 

 

پژوهشگر گروه اطلاع رسانی ایرنا به مناسبت روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی به گفت وگو با «روح الله مهرجو» عضو کمیسیون جمعیت دفاع از ملت فلسطین و مدرس دانشگاه پرداخته است.

*** ایرنا: در نگاه اجتماعی همواره کودکان و نوجوانان در تمامی جوامع از جایگاه و حقوق ویژه ای برخوردارند، آیا این موضوع در خصوص کودکان و نوجوانان فلسطینی در سرزمین های اشغالی نیز صدق می‌کند؟

** مهرجو: همه ساله در ۳۰ سپتامبر مراسم همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی در کشورهای مسلمان جهان برگزار می‌شود. باید گفت که این قشر از جوامع مختلف باید از حقوق ویژه ای برخوردار باشند زیرا آنان آینده سازان در هر کشوری به شمار می‌روند. کودکان و نوجوانان باید در تنش های اجتماعی و سیاسی همواره مصون باشند. در همین راستا تدوین کنوانسیون بین المللی حقوق کودکان و نوجوانان نیز نتیجه چنین فرایندی است و از لحاظ حقوقی برای همه کشورهای جهان اجرای آن لازم و ضروری است اما این امر در سرزمین اشغالی فلسطین نه تنها به عنوان قاعده اجتماعی و انسانی محترم شمرده نمی‌شود بلکه به شدت نقض می‌شود. نگاه نژادپرستانه رژیم صهیونیستی سبب شده تا کودکان و نوجوانان همواره مورد آزار و اذیت قرار بگیرند یا حتی کشته شوند.

هزاران تن از کودک و نوجوان فلسطین همه روزه در زندان های رژیم صهیونیستی شکنجه می‌شوند که نمونه بارز آن کشتن محمد الدره است. این قتل در مقابل دوربین های رسانه های جهانی انجام گرفت و بسیاری از کشورهای حامی این رژیم از کنار این عمل فجیع به راحتی گذشتند و اعتراضی نیز به این اقدام جنایتکارانه نکردند. فرهنگ ناهنجار کودکان بی گناه باید از میان برود و انسانیت محترم شمارده شود.

 

 

*** ایرنا: جامعه جهانی، در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی چه وظایفی دارد؟

** مهرجو: «آنروا» یا آژانس امدادی ویژه آوارگان فلسطینی در راستای رسیدگی به امور آوارگان فسلطینی در زمینه بهداشت و آموزش در سازمان ملل متحد تشکیل شد. البته این سازمان پس از اشغال فلسطین از طرف صهیونیست ها به وجود آمد. رژیم صهیونیستی با هدف تزویر و حذف مطالبات فلسطینیان از آنها اقدام به تاسیس این سازمان کرده است. کشورهای دیگر به خصوص مسلمانان کمک هایی را برای مردم فلسطین ارسال می‌کنند. کمک هایی که به فلسطینیان تخصیص می‌یابد، بسیار اندک است و به برخی از آنها اصلا تعلق نمی‌گیرد. کودکان فلسطینی نیز جزو این سازمان قرار دارند و در چارچوب مقررات به آنها نیز کمک می‌شود. آمریکا به عنوان مهمترین نهاد در سازمان ملل کمک های خود را قطع کرده و برخی کشورها را نیز وادار به این عمل می‌کند تا کمک خود را به فلسطینیان قطع کنند. همه به این موضوع واقفند که مردم فلسطین به خاطر جبر رژیم صهیونیستی از برخی امکانات محروم هستند و چشم انتظار کمک دیگر کشورها هستند از این رو با قطع شدن این گونه کمک ها زندگی آنان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و کودکان فلسطینی بیشترین آسیب ها را خواهند دید.

*** ایرنا: ایستادگی در برابر ایدئولوژی رژیم صهیونیسم خاستگاه تمام مردم فلسطین و حامیان آنها است، همبستگی و همدردی برای آزادی قدس شریف تا چه اندازه می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد؟

** مهرجو: همبستگی همه مسلمانان جهان در ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ملت مظلوم فلسطین هیچ گاه تنها نیستند. رژیم صهیونیستی ۷۲ سال پیش در اقدامی وحشیانه علیه بشریت و فلسطینیان بی دفاع قدس شریف و این سرزمین را اشغال کرد و برخی از کشورهای آمریکای و اروپایی از او دفاع کردند. تاکنون فلسطینیها را با مصونیت از مجازات تحت آزار و شکنجهها و ظلمهای بسیار قرار داده اند که این امر صلح جهانی و مفاد اعلامیه جهانی سازمان ملل است. مسلمانان همواره تاکید دارند، مبارزه برای آزادسازی قدس، برای عدالت، عزت و استقلال این سرزمین را همیشه ادامه می‌دهند و وظیفه دستیابی به آزادی قدس را برعهده می‌گیرند و معامله قرن با حمایت آمریکا را به نفع رژیم صهیونیستی محکوم می‌کنند. رییس جمهوری وقت آمریکا در حالی بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که بسیاری از دیگر کشورهای غربی با این تصمیم مخالف بودند و آن را قابل قبول نمی‌دانستند، تا زمانی هم که آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کند این رژیم همچنان به جنایات خود ادامه خواهد داد. تلاش برخی از کشورها در عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی باعث نادیده گرفتن رنج و درد فلسطینی ها می‌شود. نهادهای حقوق بشری از سازمان ملل باید بخواهند که قطعنامههای اتخاذ شده در ارتباط با حقوق فلسطینیان اجرایی شود و تمام اراضی و خانههای فلسطینیها که تاکنون به طور غیرقانونی توسط رژیم صهیونیستی مصادره شده است به صاحبان اصلی آنها بازگردانده شود و حق بازگشت پناهندگان فلسطینی رعایت شود زیرا این موضوع به صراحت در قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل آمده است.

*** ایرنا: رسانه ها در انتشار پیام مظلومیت کودکان فلسطینی چه نقش و وظیفه ای دارند؟

** مهرجو: بازداشت غیر قانونی کودکان فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی هرگز از رسانه های بین المللی دیده نمی‌شود. تخریب منزل کودکان و ربوده شدن و بردن آنها به مکان هایی نامعلوم سبب رعب و وحشت دیگر کودکان و نوجوانان می‌شود. در این میان سکوت رسانه های مدعی حقوق بشر و نهادهای بین المللی واقعیت تلخی است که باید افکار عمومی نسبت به آن آگاه شوند. به شهادت رساندن محمد الدوره بی دفاع از نمونه های بارز جنایت های رژیم صهیونیستی بود که رسانه ها در از پرداختن به آن امتناع کردند و تنها مدتی نسبت به این جنایت واکنش نشان دادند و سپس آن را به فراموشی سپردند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
مجید امیدی
چهارشنبه شانزدهم مهر ۹۹
پاسخ
()
()
مجید امیدی
واعتصمو بحبل ا... جميعا ولا تفرقوا .به ريسمان الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد انشالله با همبستگي تماميه مسلمين شر اين ريشه ي سرطاني از منطقه کنده خواهد شد و مسلمانان با همبستگي خود از شر اجانب منطقه رهايي پيدا خواهند کرد و با ظهور مهدي موعود پرچم عدالت در سراسر منطقه برافراشته خواهد شد انشالله. وجودتان گرم جناب استاد گرامي مهرجوي عزيز.با تشکر