menusearch
mehrjoor.ir

فعالیت های پژوهشی

هدر سایتهدر سایت
رابطۀ بین مدیریت کارآمد با میزان سوددهی بنگاه‌های اقتصادی غیر دولتی رابطۀ بین مدیریت کارآمد با میزان سوددهی بنگاه‌های اقتصادی غیر دولتی هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطۀ بین مدیریت کارآمد و مؤلفه‌های آن با میزان سوددهی بنگاه‌های اقتصادی غیر دولتی بود. نمونۀ این پژوهش شامل 66 نفر از مدیران بنگاه‌های اقتصادی غیر دولتی تهران بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه سنجش مدیریت کارآمد و فیش برداری و تهیه چک لیست و برای تحلیل داده‌ها از آزمون‌های تحلیل رگرسیون ساده و آزمون F استفاده شد. یافته‌های بدست‌آمده از آزمون‌ رگرسیون ساده نشان داد که بین مدیریت کارآمد با میزان سوددهی بنگاه‌های اقتصادی غیر دولتی (93/ r = ،001/0 >p) رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. سایر نتایج پژوهش حاکی از اثرگذاری مؤلفه‌های مختلف مدیریت کارآمد بر میزان سوددهی بنگاه‌های اقتصادی غیر دولتی را داشت.
واژگان کلیدی: مدیریت کارآمد، میزان سوددهی، بنگاه‌های اقتصادی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مشارکتی.
جمعه ششم اردیبهشت ۹۸
نقش روابط عمومی الکترونیک در رضایت‌مندی مراجعه کننده‌گان به شهرداری تهران نقش روابط عمومی الکترونیک در رضایت‌مندی مراجعه کننده‌گان به شهرداری تهران هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ بین روابط عمومی الکترونیک و میزان رضایت‌مندی کلی مراجعه‌کننده‌گان به شهرداری تهران بود. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده نمونه‌ای به حجم 356 نفر انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های(1- پرسشنامه سنجش رضایت‌مندی مشتریان 2- پرسشنامۀ روابط عمومی الکترونیک) استفاده شد. برای آزمودن فرضیه‌های تحقیق از آزمون‌های همبستگی پیرسون و آزمون t وابسته استفاده شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین روابط عمومی الکترونیک و میزان رضایت‌مندی کلی مراجعه ‌کننده‌گان به شهرداری تهران ارتباط معنا‌داری وجود دارد(001/0>p). سایر نتایج پژوهش حاکی از تفاوت معنی‌دار بین استفاده از دو سیستم روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی سنتی در میزان رضایت‌مندی مراجعه‌کننده‌گان بود. در نهایت بر اساس نتایج بدست‎‌آمده لزوم بکارگیری و استفاده از روابط عمومی الکترونیک توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.
کلمات کلیدی: روابط عمومی الکترونیک، روابط عمومی سنتی، رضایتمندی، مشتریان، شهرداری تهران.
جمعه ششم اردیبهشت ۹۸
شرکت در همایش  چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم تربیتی ومطالعات رفتاری ایران شرکت در همایش چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم تربیتی ومطالعات رفتاری ایران چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم تربیتی ومطالعات رفتاری ایران جمعه ششم اردیبهشت ۹۸ اخلاقیات و کارآفرینان مطالعه تطبیقی بین المللی اخلاقیات و کارآفرینان مطالعه تطبیقی بین المللی در این مطالعه، ما یک چارچوب مفهومی برای بررسی تفاوت های بین فرهنگی درگرایش های اخلاقی تجار بر اساس مفروضات نظریه قرارداد اجتماعی منسجم (ISCT) مطرح می‌کنیم. ISCT هنجارهای فرهنگی و اقتصادی مرتبط را نشان میدهد که پیش بینی کننده سطح گرایش اخلاقی در میان جوامع هستند و همان زمان تاثیر دقیق تر نهادهای اجتماعی بر گرایش اخلاقی گروه های مختلف در یک جامعه را نشان میدهد. شواهد از استفاده از رویکردهای نظری منسجم در حوزه اخلاق کسب و کار حمایت می‌کند. پنج شنبه پنجم اردیبهشت ۹۸ بررسی چگونگی تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق شبکه های اجتماعی بررسی چگونگی تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق شبکه های اجتماعی کارآفرینی به عنوان موتور رشد اقتصادی هر جوامعی محسوب می‌شود که از فرآیند تشخیص فرصت آغاز می‌شود و پس از ارزیابی به صورت بهینه مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد، در همین راستا شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان یک فرصت هر روز بیش‌تر به‌عنوان یک عنصر کلیدی در فعالیت‌های کارآفرینی نمایان می‌شود زیرا شبکه های اجتماعی با مجموعه ای از فرصت های مستعد و بلقوه به صورت نامحدود در دست کارافرینان قرار گرفته است. از این رو تشخیص و شناسایی فرصت های کارآفرینان از طریق شبکه های اجتماعی ضرورت و اهمیت بیشتری پیدا می‌نماید، هدف اصلی در این تحقیق شناسایی نقش شبکه‌های اجتماعی کارآفرینان در تشخیص فرصت کارآفرینی است. کارآفرینان پایه‌ای برای انسجام اجتماعی به ‌وجود می‌آورند و تبادل منابع و اطلاعات را آسان می‌کنند بدین سان برای این پژوهش از روش کتابخانه ای توصیفی استفاده شده تا گامی چند در این راستا برداشته باشیم امید است تا فرصت های اجتماعی را قدر دانسته و با هوشیاری در راستای اهداف ملی مورد تشخیص قرار دهیم.
کلید واژه: شبکه های اجتماعی، کارآفرینی، تشخیص فرصت، ارتباطات
پنج شنبه پنجم اردیبهشت ۹۸