menusearch
mehrjoor.ir

اخبار

هدر سایتهدر سایت
نیازمند تغییر قوانین به نفع تولید و سرمایه‌گذار هستیم/ رشد و توسعه اقتصادی پیش‌نیاز تحقق توسعه سیاسی است نیازمند تغییر قوانین به نفع تولید و سرمایه‌گذار هستیم/ رشد و توسعه اقتصادی پیش‌نیاز تحقق توسعه سیاسی است یک استاد دانشگاه گفت: ما نیازمند تغییر قوانین به نفع تولید و سرمایه‌گذار هستیم، یعنی بسیاری از قوانین ما اضافه بوده و باید حذف شوند و به تصمیمات یک‌شبه و بخشنامه‌های متناقض پایان دهیم.
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، ‌ما ایرانیان همچنان با این سؤال مواجه هستیم که چرا پیشرفت و توسعه در کشور ما آنچنان که باید و شاید رخ نداده و یا روند آن کند است؟ دلایل متنوعی برای این اتفاق تعریف می‌شود، دلایلی که هر کدام بحث جداگانه‌ای می‌طلبند، اما یکی از مواردی که گاه مورد توجه اساتید دانشگاه و کارشناسان قرار می‌گیرد، لزوم رشد و توسعه اقتصادی است، تا جایی که برخی از آنها این دلیل لازم برای توسعه سیاسی و اجتماعی را، رسیدن به توسعه اقتصادی می‌دانند که پس از آن سایر ساختارها نیز در کشور فراهم می‌شود.
از این‌رو با روح‌الله مهرجو، استاد دانشگاه و پژوهشگر در این باره به بحث و گفت‌وگو پرداختیم. او معتقد است که منابع نفتی باعث شده تاکنون تولید و خدمات کشور آنچنان که شایسته و بایسته است، مورد توجه قرار نگیرد.
چهارشنبه هجدهم فروردین ۰۰
کرونا بازار شایعه را داغ کرد/ مشکلات اقتصادی و نزدیکی به انتخابات، مانع فروکش کردن شایعات کرونایی کرونا بازار شایعه را داغ کرد/ مشکلات اقتصادی و نزدیکی به انتخابات، مانع فروکش کردن شایعات کرونایی به گزارش خبرنگار رفاه و خانواده خبرگزاری آنا،‌ می‌گویند شایعه چون آب دریاست یعنی هرچه نوشیده شود، بیشتر ایجاد عطش می‌کند چراکه معمولاً شایعه ایجاد ترس و نگرانی در جامعه می‌نماید و مردم به علت عدم دسترسی به اطلاعات دقیق به آن پناه می‌برند و آن را دهان‌به‌دهان نقل می‌کنند و گاه بر آن می‌افزایند.
بر اساس بررسی کارشناسان جامعه ما آسیب‌پذیری شدیدی نسبت به رواج شایعات دارد و این آسیب‌پذیری با بروز حوادث و بحران تشدید می‌شود. یکی از مسائلی که در دوران اخیر وارد موج شایعه شد بروز بیماری کرونا بود.
روح‌الله مهرجو،‌ استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی در این رابطه و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا می‌گوید: بیماری کرونا یک اتفاق جدید بود و تقریباً می‌توان گفت افرادی که در حال حاضر بر روی کره زمین زندگی می‌کنند، تجربه هم‌زیستی با یک بیماری همه‌گیر را نداشتند و طبیعی بود که با اتفاقاتی روبه‌رو شویم که غیرقابل ‌پیش‌بینی باشد.
دوشنبه شانزدهم فروردین ۰۰
روابط زوجین زیر تیغ کرونا/ وظایف همسران در ایام خانه‌نشینی کرونایی چیست؟ روابط زوجین زیر تیغ کرونا/ وظایف همسران در ایام خانه‌نشینی کرونایی چیست؟ یک پژوهشگر اجتماعی می‌گوید، متخصصان معتقدند آرامش و وجود مهر و محبت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود, بنابراین رفتار مناسب در ایام کرونا و در بین زوجین می‌تواند سیستم ایمنی آنان را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و خانواده خبرگزاری آنا، بیماری کرونا، وجوه مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر مشکلات اقتصادی و جانی که پدید آورد، روابط انسانی را نیز نشانه گرفته است.
در این میان روابط بین خانواده و زوجین نیز با تغییراتی مواجه شد که بخشی از خانواده‌ها را با چالش مواجه کرده است، اینکه چه اتفاقی در خانواده و ارتباط زوجین در ایام بیماری کرونا و خانه نشینی رخ داده است را با روح‌الله مهرجو استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی در میان گذاشتیم
شنبه چهاردهم فروردین ۰۰
چگونه کرونا رابطه بین والدین و فرزندان را تغییر داد؟/ راهکارهایی برای کاهش تنش در خانواده در ایام کرونایی چگونه کرونا رابطه بین والدین و فرزندان را تغییر داد؟/ راهکارهایی برای کاهش تنش در خانواده در ایام کرونایی یک پژوهشگر اجتماعی با تأکید بر حمایت مستمر والدین از فرزندان در ایام شیوع کرونا می‌گوید، قطعاً حضور مداوم در خانه، نبود فعالیت و البته حضور نداشتن در جمع دوستان به ویژه در مدرسه، کودکان را آسیب‌پذیرتر می‌کند.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش خبرگزاری آنا، دنیا در طول یک سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا شاهد تغییرات زیادی بود که درک و سازگاری با این شرایط برای افراد مختلف یک جامعه مخصوصاً فرزندان خانواده بسیار سخت و چالش‌برانگیز است.

تعطیلی مدارس، دور شدن از دوستان و محیط‌های صمیمی دوستانه، عدم تفریح و گردش و دورهمی‌های دوستانه، فشارهای اقتصادی متحمل بر خانواده، مرگ‌ومیر افراد، استرس والدین برای رعایت حفظ بهداشت فردی و جمعی فرزندان همه می‌تواند در سلامت روان فرزندان در دوران کرونایی نقش بسزایی داشته باشد.
با وجود قرنطینه و محدود شدن روابط اجتماعی فضا برای تخلیه انرژی بچه‌ها بسیار محدود شده است و از طرفی سخت‌گیری والدین برای مراقبت از فرزندان و تلاش برای حفظ آن‌ها از بیماری باعث ایجاد وسواس شده که این امر خود باعث پرخاشگری بین فرزندان و والدین می‌شود.
پنج شنبه دوازدهم فروردین ۰۰
تبعات یک تصمیم مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش با شیوع کرونا/ تکلیف نظام آموزشی در دوران پساکرونا چه می‌شود؟ تبعات یک تصمیم مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش با شیوع کرونا/ تکلیف نظام آموزشی در دوران پساکرونا چه می‌شود؟ یک کارشناس حوزه اجتماعی می‌گوید، تصمیم عقلانی‌ این است که آموزش را به طور کامل به سمت مجازی شدن سوق ندهیم و تا زمانی که جامعه از نظر زیرساخت‌های اقتصادی و فناوری به آمادگی لازم نرسیده، وارد این عرصه نشویم.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری آنا، شاید زمانی که با یک فوریت بهداشتی در سطح ملی مواجه می‌شویم، فرصت مناسبی برای تغییر مسیر در سیستم‌های مدیریتی کشور نبوده و پیشنهادهای مختلفی برای گذر از این رخدا پیش روی مدیران باشد؛ بر همین اساس بود که با شیوع کرونا همه آْنچه که بایسته سیستم آموزشی بود به یکباره دچار تحول شده و مسیر آموزش و پرورش در کشور تغییر کرد.
پاندومی کرونا وبه دنبال آن تعطیلی مداوم مدارس و دانشگاه‌ها، موضوع حائز اهمیتی بود که مسئولان این حوزه را برآن داشت تا وارد فاز اجرایی طراحی سازوکار آموزش مجازی جهت حفظ و برقراری نظام آموزشی در این شرایط شوند.
دوشنبه نهم فروردین ۰۰