menusearch
mehrjoor.ir

اخبار

هدر سایتهدر سایت
 سوداگران ترس سوداگران ترس «کرونا»؛ اگر برای مردم یک تهدید به حساب آید، برای برخی اما یک فرصت است. کسانی که از باز داغ بی‌اعتمادی سود می‌جویند و نانشان را در ظرف شایعه‌سازی فرو می‌کنند و از ترس مردم لقمه‌های بیشتری برای خود می‌گیرند. این روزها و در وانفسای همه‌گیری کروناویروساین عده‌ای مصرف بنفشه را برای مردم تجویز کردند، عده‌ای دیگر فرصت را غنیمت شمردند و با پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی یا از طریق فضای مجازی و اینستاگرام راه تقویت ایمنی بدن را که خودشان امتحان کرده بودند، تبلیغ کردند. عده‌ای هم دست به احتکار ماسک و الکل و لوازم بهداشتی زدند و عده‌ای دیگر هم از آنجایی که الکل و ماسک پیدا نکردند، آستین‌ها را بالا زدند و با ابتکار عملشان ژل شست‌وشوی دست ساختند و این اختراعشان را در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشتند. در حالی که رئیس جمهوری خبر از بازگشت همه امور به حالت عادی از شنبه داد، مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته تعطیل شد و البته مدارس به مدت 3 روز. در حالی که وزیر بهداشت هفته پیش رو را هفته سختی عنوان کرد، هیچ شهری قرنطینه نشد. خلاصه اینکه نحوه مواجه ما با کرونا ویروس شبیه هیج کجا نبود. اما چرا چنین شد؟ شنبه دهم اسفند ۹۸ نقدینگی مردم در بند مسکن نقدینگی مردم در بند مسکن استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی با بیان اینکه برای حل مشکل مسکن باید در اقتصاد کشور یک جراحی اساسی صورت گیرد گفت: متأسفانه مسکن در کشور ما از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای بدل شده و همین مسأله برای مردم ایجاد دغدغه کرده است. شنبه دهم اسفند ۹۸ جامعه شایعه ساز آسیب پذیر است/ اعتماد به رسانه بازار شایعه سازی را مختل می‌کند جامعه شایعه ساز آسیب پذیر است/ اعتماد به رسانه بازار شایعه سازی را مختل می‌کند استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم اجتماعی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره شایعه ابزار در دست قدرت‌ها بوده تا بتوانند با استفاده از آن به اهداف سیاسی خود دست یابند اظهار کرد:، اما این جامعه است که می‌تواند با ارتقاء سطح آگاهی و دانایی خود بر دور باطل شایعه پایان بخشد. شنبه سوم اسفند ۹۸ پیام تسلیت درپی سقوط هواپیمای اوکراینی پیام تسلیت درپی سقوط هواپیمای اوکراینی روح الله مهرجو، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه اجتماعی در پیامی، جان باختن مسافران هواپیمای اوکراینی را به مردم ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.
متن پیام استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه اجتماعیبدین شرح است:
یکشنبه بیست و دوم دی ۹۸
عذرخواهی دسته جمعی همه مقصران سقوط بوئینگ در رسانه ملی/ برخی از مسولان دانسته یا نادانسته به مردم دروغ گفتند عذرخواهی دسته جمعی همه مقصران سقوط بوئینگ در رسانه ملی/ برخی از مسولان دانسته یا نادانسته به مردم دروغ گفتند مهرجو در گفتگو با «دانشجو» مطرح کرد:
عذرخواهی دسته جمعی همه مقصران سقوط بوئینگ در رسانه ملی/ برخی از مسولان دانسته یا نادانسته به مردم دروغ گفتند
استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی گفت: همه مسؤولانی که در این ماجرا دست داشتند و یا افرادی که دانسته یا نادانسته به مردم دروغ گفتند، به صورت دسته جمعی در رسانه ملی از مردم عذرخواهی کنند.
یکشنبه بیست و دوم دی ۹۸