menusearch
mehrjoor.ir

تاثیرمدیریت کیفیت جامع در برون سپاری دولت الکترونیک

هدر سایتهدر سایت
۱۳۹۸/۲/۵ پنج شنبه
تاثیرمدیریت کیفیت جامع در برون سپاری دولت الکترونیک
تاثیرمدیریت کیفیت جامع در برون سپاری دولت الکترونیک

طرح های دولت الکترونیکی به سرعت در دهه های اخیر افزایش یافته است. این طرح را می‌توان با نوسازی و اصلاحات در دولت های عمومی و توسعه جامعه اطلاعات هدایت کرد(Centeno, Bavel, Burgelman, 2005)

دولت الکترونیک قول دولت کارآمد تر، پاسخگو، شفاف و قانونی و نیز ایجاد یک بازار به سرعت در حال رشد از کالا و خدمات با انواع فرصت های کسب و کار جدید را میدهد. از طریق تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، کیفیت و بهره وری در خدمات عمومی را می‌توان تا حد زیادی افزایش داد و رقابت نهادهای دولتی نیز باید بهبود یابد. استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در محیط دولت الکترونیک، مسئله چند بعدی و پیچیده است که شامل مردم، فن آوری و فرایندها است. مطالعه بسیاری در مورد استفاده از تکنولوژی در بخش عمومی وجود داشته است. همه ما می‌دانیم که وظیفه اصلی دولت؛ حکومت و تنظیم شغل جامعه است و آن فاقد تکنسین های کافی برای توسعه و حفظ یک سیستم خدمات دولت الکترونیک موثر است. به منظور تسهیل رشد در کاربرد تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، بسیاری از نهادهای دولتی خدمات شبکه خود را برون سپاری می‌کنند. (Arshad, Lin, Mohamed, Affandi, 2006)

برون سپاری دولت الکترونیک مزایای بسیاری را برای دولت ها و شهروندان فراهم می‌کند. سود ادعا شامل کاهش هزینه، بهره وری در تعمیر و نگهداری نرم افزار و پشتیبانی، بهبود بهنگام بودن نرم افزار و دسترسی به کمک های گسترده آنلاین و پشتیبانی است(Tebboune, 2003).با این حال، آن را نیز با چالش های بسیاری فراهم می‌کند. یکی از بزرگترین چالش ها حفظ کنترل بر فعالیت های برون سپاری و حفظ عملکرد ارائه خدمات به مردم است..برخی از برون سپاری ها فقدان تجربه در مدیریت برون سپاری است به طوری که آنها برای عمل و حفظ سیستم دولت الکترونیکیشان کاملا وابسته به فروشندگان برون سپاری هستند. اگر ارائه دهنده خدمات از این قرارداد پیروی نکنند، شهروندان برخی از اطلاعات درست و به موقع را دریافت نمی‌کنند. بدتر از آن، به اعتبار دولت از بین خواهد رفت.

تاثیر شیوه های TQM بر روی عملکرد در برخی از مناطق توجه خاصی شده است. (Kaynak, 2003). اجرای یک نوع برنامه TQM می‌تواند یک موقعیت اثربخش روی عملکرد مدیریت فرآیندهای انسانی و عرضه زنجیره مدیریت و مدیریت اطلاعات آماده کند (Shieh, Wu, 2002). از آنجا که محیط خدمات عمومی دارای چندین تفاوت نسبت به(همتای خود)یعنی محیط بخش خصوصی است، استفاده از TQM در برون سپاری دولت الکترونیک باید با محیط برون سپاری متفاوت باشد.