menusearch
mehrjoor.ir

تاثیر بازارگرایی وگرایش به یادگیری بر عملکرد صادرات با در نظر گرفتن نقش اعتماد سازمانی (مورد مطالعه : شرکتهای گروه مپنا)

هدر سایتهدر سایت
۱۳۹۸/۲/۴ چهارشنبه
تاثیر بازارگرایی وگرایش به یادگیری بر عملکرد صادرات با در نظر گرفتن نقش اعتماد سازمانی (مورد مطالعه : شرکتهای گروه مپنا)
تاثیر بازارگرایی وگرایش به یادگیری بر عملکرد صادرات با در نظر گرفتن نقش اعتماد سازمانی  (مورد مطالعه : شرکتهای گروه مپنا)

صادرات نقش مهمي درتوسعه اقتصادي کشور هابازي مي کند.کسب اطلاعات در مورد نيازها، سلایق و ترجيحات مصرف کنندگان در بازارهاي خارجي يکي از مهم ترين اصول ماندگاري در بازارهاي جهاني و ارتقاي سطح عملکرد صادراتي مي باشد.امروزه با توجه به تعداد روز افزون تعداد تولید کنندگان و رقابتی تر شدن شرایط بازار، سازمانها در تلاشند تا موجبات تمایز از رقبای خود را فراهم سازند و بدین وسیله، همچنان بتوانند نظرات مشتریان را جلب نمایند.امروزه سازمان‌ها در محیطی پویا، پرابهام و متغیر فعالیت می‌کنند. یکی از بارزترین ویژگی‌های عصر حاضر، تغییرات و تحولات شگرف و مداومی است که در شرایط اجتماعی و فرهنگی (نظیر تحولات درطرز تفکر، ایدئولوژی، ارزشهای اجتماعی)، سیاسی، اقتصادی ،تکنولوژیکی و فرا ملی آنها رو‌ی می‌دهد. در چنین شرایطی، اطلاعات دقیق، به روز و شفاف سرعت تصمیم‌گیری صحیح و پاسخگویی به تغییرات در بازار را افزایش و ریسک تصمیم‌گیری غلط را کاهش می‌دهد و در نتیجه عملکرد را بهبود می‌بخشد.