menusearch
mehrjoor.ir

حمايت از کالاي ايراني ضرورتي ملي است

هدر سایتهدر سایت
۱۳۹۷/۱/۲۷ دوشنبه
(1)
(0)
حمايت از کالاي ايراني ضرورتي ملي است
 حمايت از کالاي ايراني ضرورتي ملي است
مهرجو،کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعي در گفت وگو با آريا:
خبرگزاري آريا-مهرجو اولويت نظام سياستگذار کشور را شرايط اقتصادي دانست و گفت: شناخت مهمترين اولويت هاي کشور جزو اصلي ترين سياست هاي نظام به شمار مي رود و حمايت از کالاي ايراني ضروتي ملي است.
روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعي، در گفت وگو با خبرگزاري آريا، توليد داخلي را اساس منافع ملي و رفاه عمومي دانست و اظهار کرد: با توجه به انتخاب شعار سال 97 بر مبناي حمايت از توليد ملي و کالاي ايراني، مي توان معضل هايي همچون بيکاري، فقر، ناهنجاري هاي اجتماعي و ... را در جامعه کاهش داد و توان ايجاد اشتغال را به سطح مطلوبي رساند.
اين پژوهشگر اجتماعي در ادامه افزود: شکوفايي در اشتغالزايي مستلزم شناخت دقيق موانع و رفع تنگناها در مسير توليد داخلي است. کشور ايران در بسياري از اصناف مي تواند در سطح منطقه اي بدرخشد اما متاسفانه به دليل حمايت نشدن به حالت رکود در مي آيد. توليدات امروز در بسياري از بخش هاي اقتصادي بسيار پايين تر از ظرفيت هاي موجود کشور است.

مهرجو بيان داشت: ايجاد شرايط نامطلوب، قاچاق کالا، اتخاذ سياست هاي نامناسب اقتصادي از جمله دلايل افت توليد داخلي است. همچنين هزينه هاي بالاي توليد بر روي کيفيت، اشتغال، ميزان توليد و صادرات اثر گذار است.

اين کارشناس با اشاره به اين موضوع که تحقق شعار سال جاري نيازمند عزم همگاني است، گفت: تحقق شعار حمايت از کالاي ايراني نيازمند عزمي راسخ ميان مسوولان و همراهي مردم در اين زمينه است. اتخاذ تدابير لازم و تصويب قوانين لازم براي حمايت از توليد داخلي مي تواند به بهبود مستمر محيط کسب و کار داخلي کمک کند و باعث ارتقاي نظام مالي کشور شود. اجراي صحيح قوانين بسياري از مشکلات حوزه توليد را در جامعه رفع مي کند.

وي در ادامه افزود: در تمام دنيا هيچ اقتصادي وجود ندارد که بدون تقويت توليد ملي پيشرفت کند بنابراين کشور ايران نيز بايد براي خروج از اين بن بست ساختار اقتصادي قوي در بحث توليد ملي اجرا کند. برنامه ريزي و سياست گذاري در مملکت بايد به نحوي باشد که سرمايه ها از بخش هاي غير مولد به سمت حوزه هاي مولد، اشتغال افزايي و کار آفريني سوق پيدا کند.

مهرجو برنامه ريزي مناسب در راستاي جذب سرمايه ها را بسيار موثر دانست و بيان داشت: درست است که در عملي ساختن شعار سال نقش مردم هم بسيار مهم است و حمايت مردم از کالاي ايراني و داشتن تعصب روي کالاي ايراني مي تواند چرخ هاي کند اقتصاد را سريعتر به جريان اندازد، ولي اصل موضوع بر دوش دولت و مسوولان است که با حمايت برنامه ريزي شده، هم حمايت واقعي از کالاي ايراني صورت پذيرد و هم به بهبود کيفيت کالاها اهتمام بورزد و هم بازار پر رونق قاچاق و ورود کالاهاي خارجي را پايان بخشد.

نهادينه کردن فرهنگ کار و توليد، جهت گيري ارزش ها و جهت گيري در سمت حمايت از توليد ملي سبب جذب سرمايه هاي مسکوت در کشور مي شود که گذر از رونق صادرات، رشد توليد ناخالص داخلي، رفاه عمومي و اشتغال زايي همگي از مسير توليد ملي شکوفا مي شود.

اين کارشناس در ادامه بيان داشت: حمايت از توليد محصولات کشاوري مي تواند به عنوان نخستين عامل تاثير گذار در رشد اقتصادي باشد زيرا ايران در توليد محصولات کشاورزي در سطح دنيا از رتبه قابل ملاحظه اي برخوردار است. بازاريابي هاي لازم براي شناساندن کالاهاي ايراني به مخاطبان نيز مي تواند عاملي موثر در تقويت کالاي ايراني باشد زيرا رضايت مشتريان و شناسايي کالاهاي داخلي به مصرف کنندگان مهمترين اصل است.

مهرجو در پايان خاطر نشان کرد: توليدکنندگان نيز بايد با طراحي مدل‌هاي مناسب و تدبير لازم، مديريت صحيح در توليد بر روي کيفيت و کميت توليدات داخلي سرمايه‌‌گذاري مناسب داشته باشند، مصرف‌کنندگان داخلي به‌عنوان طرف ديگر اين مساله بايد با ايجاد فرهنگ مناسب تبليغي در جامعه به اين جمع‌بندي برسند که خريد يک کالاي ايراني در مقايسه با کالاي خارجي فقط يک انتخاب صرف نيست بلکه هر خريد داخلي، ايجاد اشتغال، درآمد و زمينه رشد تکنولوژي و توسعه دانش را به همراه دارد. هر نوع خريد از محصولات داخلي به معناي سرمايه‌گذاري بلندمدت در اقتصاد ملي براي سال‌هاي آينده است که اين موضوع بايد با کمک رسانه‌ها و دستگاه‌هاي فرهنگي به مردم منتقل شود.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر