menusearch
mehrjoor.ir

آرشیو اخبار صفحه نه

هدر سایتهدر سایت
لزوم آموزش عمومی سواد رسانه در جامعه کرونایی/ وقتی کووید-19 ورود فضای مجازی به زندگی انسان‌ها را تسهیل کرد لزوم آموزش عمومی سواد رسانه در جامعه کرونایی/ وقتی کووید-19 ورود فضای مجازی به زندگی انسان‌ها را تسهیل کرد با شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از کاربران فضای مجازی اطلاعات خود پیرامون این بیماری را از لابلای کانال‌ها و پیام‌های منتشره در این حوزه دریافت می‌کردند که بعضاً خرافات و اطلاعات نادرست دردسرهای زیادی را برای کادر درمان ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فضای مجازی و ورود آن به زندگی انسان‌ها، مقوله‌ای است که جهان امروز را تحت تأثیر خود قرار داده است. شبکه‌های اجتماعی که آرام آرام زندگی عمومی و خصوصی انسان را تصرف می‌کردند به لطف کرونا قدرتی مضاعف پیدا کردند و در این میان اهمیت سواد رسانه‌ای برای زندگی انسان در دنیای امروز بیش از پیش ضروری می‌کند.
اکنون که به یک‌سالگی شیوع کرونا رسیده‌ایم، مشخص شد که این بیماری جنبه‌های مختلفی داشته و زندگی همه انسان‌های روی کره زمین را دگرگون کرده است، یکی از جنبه‌های آن فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها بودند که در این میان نقش پر رنگی پیدا کردند.
برای بررسی این نقش با روح‌الله مهرجو، استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی به گفت‌وگو پرداختیم.
دوشنبه نهم فروردین ۰۰
کرونا، اقتصاد دنیا را وارد عرصه جدیدی کرد/ معاش جامعه بدون توجه به فضای مجازی و اقتصاد اینترنتی دشوار خواهد بود کرونا، اقتصاد دنیا را وارد عرصه جدیدی کرد/ معاش جامعه بدون توجه به فضای مجازی و اقتصاد اینترنتی دشوار خواهد بود به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و خانواده خبرگزاری آنا، جهان پس از کرونا دیگر با جهان قبل از کرونا حداقل برای ما ایرانیان یکسان نخواهد بود. به ویژه در حوزه اقتصادی که چهره کسب و کارهای خرد، متوسط و بزرگ را تغییر داد. آیا وضعیت ما نیز تغییر کرد، آیا کرونا باعث شد که اقتصاد بیشتر به دام فضای مجازی بیفتد
در همین خصوص با روح‌الله مهرجو، استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:
دوشنبه نهم فروردین ۰۰
سال نومبارک سال نومبارک سال نومبارک شنبه هفتم فروردین ۰۰ تنهایی خودخواسته صدا و سیما تنهایی خودخواسته صدا و سیما تهران- ایرنا- «روح‌الله مهرجو» پژوهشگر رسانه می‌گوید: صدا و سیما در رقابت با رسانه‌های خارجی تنها است و البته این بخاطر ندادنِ عرصه عمل به بخش خصوصی است. جمعه بیست و چهارم بهمن ۹۹ چشم امید مردم به قوه قضاییه برای نجات بورس چشم امید مردم به قوه قضاییه برای نجات بورس سال 1399 برای بازار بورس یک سال استثنایی است، بازار هم بالای بالا را دید و هم پایین پایین. شاخص به 2 میلیون و100 هزار واحد رسید دوشنبه بیست و دوم دی ۹۹