menusearch
mehrjoor.ir

اخبار - چهار

جستجو
سهم ایران از گردشگری الکترونیک در جهان چقدر است؟ جای خالی سفرهای آنلاین‌ در گردشگری ایران سهم ایران از گردشگری الکترونیک در جهان چقدر است؟ جای خالی سفرهای آنلاین‌ در گردشگری ایران این روزها فضای مجازی و اینترنتی ایران پر از استارت‌آپ‌ها و سایت‌هایی است که گردشگران می‌توانند از طریق آنها خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل و خدماتی از این دست را به صورت آنلاین دریافت کنند. شمار این سایت‌ها و استارت‌آپ‌ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و تبلیغات برای جذب مشتریان بیشتر، دو چندان. اما نقطه ضعفی که همه این سایت‌های گردشگری دارند، غفلت از کارکرد اولیه گردشگری الکترونیک در دنیا است. به گفته کارشناسان اگرچه بخش دوم گردشگری الکترونیک که مربوط به رزرو هتل و خرید بلیت و خدمات است، در ایران محقق شده اما در مهم‌ترین بخش آن یعنی سفرهای آنلاین هنوز دستاوردهای زیادی حاصل نشده است.
شنبه بیست و هفتم بهمن ۹۷
بوم‌گردی آیا می‌تواند برای گردشگری ایران سودمند باشد؟ در جستجوی آرامش بوم‌گردی آیا می‌تواند برای گردشگری ایران سودمند باشد؟ در جستجوی آرامش جهان ورزش - تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
گروه ایرانشهر- روح‌الله مهرجو: حفظ خانه‌های قدیمی و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم به اقتصاد کشور و هم به آرامش روحی و روانی جامعه کمک می‌کند.
این روزها همه انسان‌ها به دنبال فرصتی هستند که از تکنولوژی و دغدغه‌های جامعه مدرن و توسعه‌یافته فرار کنند و دقایقی را در آرامش بگذرانند. متاسفانه عطش انسان برای پیشرفت و توسعه باعث شد که بسیاری از میراث گذشتگان از بین بروند و ساختمان‌های بتنی و سیمانی در گوشه و کنار شهرها‌ رشد کنند و خود را به‌عنوان نماد مدرنیته به رخ انسان‌ها بکشانند. برج‌ها به‌عنوان نماد توسعه‌یافتگی مطرح شدند و این باور به وجود آمد که هرچه ساختما‌ن‌ها بزرگ‌تر باشند، درصد مدرنیته شدن و توسعه‌یافتگی بیشتر می‌شود و صاحبان و شهر و کشور می‌توانند بیشتر به خود ببالند. در این میان خانه‌های دلباز قدیمی با حوض‌های بزرگ و کوچک آبی‌رنگ وسط حیاط، همراه با باغچه‌های بزرگ و کوچک لِه شدند تا ساختمان‌های بزرگ خلق شوند و توسعه‌یافتگی را به رخ همگان بکشانند. در این میان کمتر مدیری در سطح کشور و البته شهرها به این فکر می‌کرد که باید از میراث گذشتگان حفاظت و آن را ترمیم و بازسازی کرد.
چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ۹۷
روح الله مهرجو- پژوهشگر اجتماعی خودباوری منشا توسعه و پیشرفت کشور روح الله مهرجو- پژوهشگر اجتماعی خودباوری منشا توسعه و پیشرفت کشور اجتماعی - تاریخ: ۲۱-۱۱-۱۳۹۷, ۱۲:۰۱
در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توجه به شعار دهه فجر می‌تواند ساعت‌ها بحث و گفت‌و‌گو به خود اختصاص دهد و کاغذهای زیادی را پر کند. در این روزهایی که دشمن اعلام کرده بود ایران به خود جشن چهل سالگی انقلاب را نمی‌بیند اما دید، باید به این مسئله پرداخت که چرا باید به گذشته افتخار کنیم و به آینده امید داشته باشیم.
بررسی انقلاب اسلامی و آنچه رخ داده است را می‌توان در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری ترسیم کرد و به بررسی آن پرداخت.
در همین ابتدای کار باید اعلام کرد که انقلاب اسلامی یک رویداد نرم افزاری بود که به خاطر مادیات شکل نگرفت، بلکه اهداف دینی و سیاسی برایش بیشتر حائز اهمیت بود و همه دستاوردهای سخت افزاری و توسعه‌های کمی در ابعاد مختلف مولود همین دستاوردهای معنوی است.
سه شنبه بیست و سوم بهمن ۹۷
خشم بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری به پاداش‌های ملی‌پوشان فوتبال اعتراض تندی می‌کند و پشت سر وی باقی خشم بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری به پاداش‌های ملی‌پوشان فوتبال اعتراض تندی می‌کند و پشت سر وی باقی اجتماعی - تاریخ: ۱۴-۱۱-۱۳۹۷, ۱۲:۰۱
سلیمی قهرمان وزنه‌برداری به پاداش‌های ملی‌پوشان فوتبال اعتراض تندی می‌کند و پشت سر وی باقی
ورزشکاران هم به صحنه می‌آیند. در مقابل فوتبالیست‌ها هم کمپین راه می‌اندازند. به راستی حق با کدام است؟ در این باره از منظر جامعه‌شناسی با یک کارشناس گفت‌وگو کردیم و دلیل این اعتراض‌ها را جویا شدیم
سه شنبه بیست و سوم بهمن ۹۷
تیغ دو لبه فضای مجازیبرای تولیدات داخلی تیغ دو لبه فضای مجازیبرای تولیدات داخلی اجتماعی - تاریخ: ۳-۱۱-۱۳۹۷, ۱۲:۰۱
آفتاب یزد- گروه اجتماعی: با این که خیلی‌ها‌ فضای مجازی را بستری برای شیوع و بروز آسیب‌ها‌ی اجتماعی می‌دانند اما چیزی که غیرقابل انکار است این است تبلیغات فضای مجازی که در واقع این روزها به نوعی استارت آپ تبدیل شده بستر را برای درآمدزایی خیلی از برند‌ها‌ی ایرانی و تولیدات داخلی فراهم کرده، تا جایی که شاهدیم برخی صفحات اینستاگرامی روزانه با تبلیغات انبوه تولیدات داخلی اجناس زیادی را به فروش می‌رسانند و این موضوع می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را هر چند سخت و کند بچرخاند؛ در رابطه با برندسازی تولیدات داخلی در فضای مجازی و پتانسیل فضای مجازی برای تبلیغ تولیدات داخلی با روح الله مهرجو، کارشناس ارتباطات و پژوهشگر اجتماعی
به گفت‌وگو نشستیم.
سه شنبه بیست و سوم بهمن ۹۷
شرکت سازنده